© 2024 Bryan Westerveld

Bolk transport

Moving forward together

Bolk Transport

In 2015 ben ik een nieuwe uitdaging aan gegaan door in het open/speciaal transport te gaan werken. Ik kreeg van Bolk de kans op deze nieuwe uitdaging aan te gaan en de kneepjes van het vak te leren. Aangezien ik rond de zomervakantie begon, reed ik de eerste paar weken op de vrachtwagen van een chauffeur die vakantie had. Een mooi begin om mn draai te kunnen vinden binnen het bedrijf.

De trucks

DAF FTG XF 105 6×2

Al snel kreeg ik een Daf 105XF 6×2 als vaste auto. De ladingen waren divers en begonnen klein en al snel werden de ladingen groter. Van kisten tot machines tot windmolen delen. Ook de bestemmingen waren divers en afwisselend. Ook heb ik voor een langere periode in de wind gezeten. Zo hadden we voor 3/4 van het jaar in Frankrijk windmolen delen van de fabriek of haven naar het windpark gebracht.

Mercedes Actros 3358 6×4

In 2018 kreeg ik bericht dat ik een nieuwe vrachtwagen kreeg. Ik wist dat er nieuwe 6×4 trucks besteld waren, en had aangegeven dat ik daar wel interesse in had. In de laatste 2 weken van 2018 kreeg een Mercedes Actros 3358 6×4 met TRK (Turbo retarder koppeling) systeem. Tot op de dag van vandaag krijg ik de kans om nieuwe uitdagingen aan te gaan en nieuwe dingen te leren en zo blijf groeien in dit mooie vak.

Volvo FH4 540 8×4

Begin 2022 werd ik door Bolk gevraagd of ik eind van het jaar de overstap naar een 8×4 wou maken aangezien een collega van zijn welverdiende pensioen gaat genieten. Ik heb deze uitdaging met beide handen aangegrepen. Ik kreeg eind van 2022 een wat oudere Volvo FH4 8×4 met 540pk met uitzicht op een nieuwe die het jaar erna zou geleverd worden. Hier heb ik in iets meer dan een jaar tijd weer veel nieuwe dingen geleerd en zo ook veel soorten transporten mogen vervoeren.

Volvo FH16 750 8×4

Eind 2023 kreeg ik dan een nieuwe Volvo FH16 8×4 met 750pk. De komende jaren kan in mijn kennis weer verruimen en veel nieuwe soorten transporten en trailers leren. Op naar nieuwe avonturen en uitdagingen.

Er is nog heel veel te leren, en elke dag leren we bij. Is het niet het leren van de trailers en de nieuwe technieken, is het wel de wegen, bestemmingen en het papier werk zoals vergunningen.