LUCAS LOGISTICS

Na 3 jaar in het autotransport te hebben gezeten ben ik een andere uitdaging aan gegaan waarbij ik naast autotransport ook trucktransport ben gaan doen bij Lucas Logistics in 2008.

In het begin werd ik ingezet in het autotransport aangezien ik die kennis heb opgebouwd. Uiteindelijk ben ik mee gaan draaien in het trucktransport wat ik erg leuk vond om te doen. In plaats auto’s op en af te rijden, deed je dat nu met vrachtwagens. Dit was een zeer nieuwe maar erg leuke ervaring om te leren. Je reed dan ook vaak met een langere en hogere combinatie dan het autotransport.

Toen het auto en truck transport verkocht werd, ben ik in het machine transport gegaan. Deze mini gravers landen je in een tautliner trailer en vervoerde deze door heel europa. We hadden zelf oprijplaten mee die onder de trailer bevestig waren, waardoor je altijd zelf kon lossen mocht de klant zelf geen ramp of dock hebben.

We reden ook vast voor een heftruck handelaar. Wij haalden in opdracht van de handelaar allerlei heftrucks en palletwagens op die zij kochten. Aangezien de chauffeur die dat vast deed op de planning ging werken, kreeg ik de kans om dat werk over te nemen. Ik die jaren heb ik veel soorten heftrucks en machines vervoerd. We laden de machine vaak zelf en leerden je de machine ook goed kennen.  

Lucas had ook 2 gesloten trailers voor gesloten autotransport. Naast al mijn andere werk, kreeg ik ook  een paar mooie en speciale gesloten autotransporten. Zo vervoerden ik dure auto’s, sport auto’s, concept cars, klassiekers en oldtimers.

Na 8 jaar bij dit familie bedrijf gewerkt te hebben, zocht ik toch weer naar een grotere uitdaging. Ik wou heel graag het speciaal transport in. Na diverse een open sollicitatie te hebben gestuurd, kreeg ik in 2015 de kans om bij Bolk Transport te gaan werken.